Købsvilkår



Hos os, Hatstore Scandinavia AB  (herefter benævnt Hatstore.dk, Hatstore, vi, os og vores), er det både sikkert, nemt og trygt at gennemføre et køb. Vi tilbyder altid 100 dages åbent køb, og leveringen er hurtig og koster 29 DKK.


Når du placerer en ordre på Hatstore.dk, accepterer du samtidig vores købsvilkår. Gennemlæs venligst vores købsvilkår, før du bekræfter dit køb. Ved at acceptere Hatstores købsvilkår accepterer du også vores integritetspolitik. Denne hjemmeside gør brug af cookies. Ved at fortsætte med at bruge Hatstore.dk accepterer du vores brug af cookies i overensstemmelse med vores cookiepolitik.


Er du under 18 år, skal du have en værges tilladelse til at placere en ordre.


Hatstore forbeholder sig retten til at annullere et køb, hvis der er mistanke om bedrageri. Ved mistanke om bedrageri tager vi kontakt til politiet. Alle former for bedrageri politianmeldes.

 

1. Betaling og sikkerhed

Når du kommer frem til betalingsmodulet, kan du vælge mellem forskellige betalingsalternativer.
Klarna tilbyder betaling via faktura. Ved for sen betaling pålægges der et rykkergebyr samt renter og evt. inkassoomkostninger. Dette står Hatstore ikke for, men det er derimod Klarnas betingelser, der gør sig gældende i disse tilfælde. Opstår der spørgsmål vedrørende betalingen, henviser vi til Klarna.

Adyen leverer betaling via kort. De kort, der kan anvendes, er Visa, MasterCard, American Express og Dankort. 
PayPal står for betalingen, når du ikke vil videregive dine kortoplysninger. Ønsker du at benytte betalingsmetoden PayPal, skal du have en konto på PayPal. Det er gratis, og du kan oprette din konto på www.paypal.com.
Vi opkræver ingen gebyrer for vores betalingsalternativer. Vælger du betalingsmetoden faktura, bliver fakturaen sendt til den e-mailadresse, du har registreret i forbindelse med din bestilling. Din ordrebekræftelse sendes ligeledes til din e-mailadresse, når bestillingen er gået igennem. 


Vi anvender SSL (Secure Socket Layer), hvilket betyder, at alle oplysninger er krypterede. Ved kortkøb behandles dine kortoplysninger sikkert og fortroligt. 


Ved at klikke på "Gennemfør køb" accepterer du som kunde, at købet indebærer et betalingsansvar.
 

2. Levering, transport og uafhentede pakker

Vi sender din pakke med PostNord og afleverer den i din postkasse, hvis det er muligt. Kan pakken ikke gå i din postkasse, leveres den i stedet til det nærmeste udleveringssted. Du har 14 dage til at afhente pakken hos udleveringsstedet.  


HER kan du læse om vores leveringstider.

Vi tager forbehold for forsinkelser, der er forårsaget af leverandøren og/eller PostNord. Vi tager desuden forbehold for længere leveringstider i forbindelse med højtider og kampagner.
Du har ret til at annullere dit køb ved en eventuel leveringsforsinkelse, forudsat at din ordre endnu ikke er blevet afsendt. Når din bestilling er sendt fra vores lager, har vi ikke længere mulighed for at tilbagekalde din pakke, og den leveres til din postkasse eller dit PostNord-udleveringssted til afhentning inden for 14 dage. Hvis du ikke afhenter pakken, sendes den tilbage til Hatstore som ”Ikke afhentet”. Dette gælder ikke som en returforsendelse. Når Hatstore modtager en bestilling som ”ikke afhentet”, debiteres kunden for et gebyr på 150 DKK, der dækker håndtering, administration og forsendelsesomkostninger. Undtaget er de produkter med personlige tilvalg og eget design, hvor vi ikke yder tilbagebetaling, eftersom disse produkter ikke er omfattet af fortrydelsesretten. Læs mere om fortrydelsesret og returnering i punkt 6. Fortrydelsesret, bytteregler og returneringer. Hvis vi modtager et produkt med personligt tilvalg, som ikke er afhentet, afventer vi 2 måneder. I denne periode har du som kunde mulighed for at kontakte os med henblik på en genbestilling af det oprindelige produkt. Hvis vi ikke har hørt fra dig inden for 2 måneder, kasserer vi dit produkt.


Opdager du, at din pakke er blevet beskadiget, skal dette straks anmeldes til fragtfirmaet direkte på udleveringsstedet. Kontakt os dernæst via mail. Angiv ”Transportskade” og dit ordrenummer i emnefeltet.
Via Hatstore.dk har vi kun mulighed for at levere til adresser i Danmark. Vi kan derfor ikke sende til Færøerne eller Grønland. Hvis du vil sende til et andet land, kan du kontakte vores kundeservice via mail for nærmere information. 


Ved hændelser, der ligger uden for Hatstores kontrol, såkaldt Force Majeure, eksempelvis, men ikke begrænset til, naturkatastrofer, strømafbrydelser og arbejdskonflikter, er Hatstore fritaget for sit ansvar over for dig som kunde.
 

3. Priser, kampagner og tilbud

Alle priser på Hatstore.dk angives i danske kroner (DKK) inklusive 25% moms.

Priserne for egendesignede caps/kasketter er oplistet HER, hvor du kan designe dine egne produkter.

Priserne på ordretidspunktet er gældende. Vi tager forbehold for oplysninger, der tydeligvis er fejlagtige, samt udsolgte varer. Vi kan ikke tilbyde samme pris, som produktet blev tilbudt til i tilbuds-/kampagneperioden, når denne først er udløbet.

Tilbuds- og kampagnevarer kan returneres, forudsat at produktet ikke har personlige tilvalg. For nærmere information om returneringer, jf. venligst punkt 6. Fortrydelsesret, bytteregler og returneringer.

Vi tager forbehold for længere leveringstider i forbindelse med højtider og kampagner.

4. Design selv, logo, og personlige tilvalg

Ved visse produkter i sortimentet har du mulighed for at vælge dit eget design. Ved køb af sortimentsprodukter med sidebrodering broderer/lapper vi kun på siderne, ikke foran eller bag på kasketten. Ønskes der brodering foran og/eller bag på kasketten, henviser vi til Custom Made-værktøjet, som du finder HER.

Med vores Custom Made-værktøj har du mulighed for at designe på flere forskellige produkter. Dét, du designer, broderer vi på dit valgte produkt. Det er kun produktet, som du finder i Custom Made-værktøjet, som vi tilbyder brodering på.

Vi har kun mulighed for at brodere inde i broderingsområdet, som vises med en stiplet rude i Custom Made-værktøjet, og ej uden for broderingsområdet. Visualiserede billeder er kun en skønsmæssig forhåndsvisning af det endelige produkt. Vi tager forbehold for eventuelle afvigelser. Farver i produktbilleder og farvekort skal kun anses som vejledende. Farver kan opleves på forskellig vis, alt afhængigt af billedskærmens opløsning. Misvisende farver godkendes derfor ikke som årsag til reklamation.

Bemærk venligst, at leveringstiden er længere for produkter med eget design. De kan læse mere om vores leveringstider HER.

Vi forbeholder os retten til at afvise broderier, der indeholder upassende og/eller et stødende indhold. Dette gælder for eksempel, men er ikke begrænset til racistiske og nazistiske logoer, motiver og/eller budskaber. Hatstore har tolkningsforrang på de logotyper, motiver og/eller budskaber, som uploades på Hatstore.dk.

Fortrydelsesretten gælder ikke på produkter med et personligt design i form af broderier, flag, motiver, tekst og/eller logo. Hvis du oplever, at dit design ikke er korrekt, når du modtager din ordrebekræftelse, eller at du fortryder din bestilling, så kontakt venligst kundeservice omgående, så vi har mulighed for at løse det. Læs mere om, hvordan du ændrer eller annullerer en bestilling med eget design i punkt 5. Ændre og annullere bestilling.

Vi respekterer copyright og forbeholder os dermed retten til at afvise bestillinger, som indskrænker ophavsretten (copyright). Når du uploader et logo eller billede, forsikrer du os om, at du har ret til at anvende logoet eller billedet. Når du placerer en ordre, accepterer du vores købsbetingelser, og vi fritages for alle fordringer og krav i strid med ophavsretten og copyright.  Du bliver, og er, ansvarlig for den skriftlige tilladelse til logoets brug til kommercielle formål, hvis behovet opstår. Med disse købsbetingelser er Hatstore fritaget for alle sagsomkostninger og andre omkostninger, der måtte opstå i tilfælde af retssager.

5. Ændre og annullere en bestilling

Du har ret til at annullere en bestilling, inden vi har sendt din ordre. Læs mere om dette i punkt 2. Levering, transport og uafhentede pakker.

Du har mulighed for at ændre leveringsadressen, inden din bestilling sendes fra os. Hvis du fornemmer, at noget ikke stemmer overens i din ordrebekræftelse, bedes du kontakte vores kundeservice, så vi har mulighed for at løse dette, inden din bestilling sendes fra vores lager.

Ændringer af eget design er muligt, hvis vores kundeservice når at stoppe ordren før produktionen. Derfor er det altid vigtigt, at du straks kontakter vores kundeservice, hvis du opdager en fejl. Kontrollér altid ordrebekræftelsen, som sendes til din e-mailadresse, når din bestilling er gået igennem.

Logo-ordrer, som er påbegyndt, kan afbrydes, dog mod et gebyr for logohåndteringen på 200 DKK. Er logo-ordren broderet og sendt, har vi ikke længere mulighed for at annullere din bestilling.

6. Fortrydelsesret, bytteregler og returneringer

Når du handler på Hatstore, får du 100 dages åbent køb.

Læs mere om, hvordan du returnerer din vare HER.

Vil du returnere din vare, er det et krav, at produktet er ubrugt og i absolut ny stand, samt at labels og eventuelle mærker stadig er intakte. Produkter med et personligt design omfattes ikke af fortrydelsesretten.

Bemærk venligst, at uafhentede pakker ikke betragtes som udnyttelse af fortrydelsesretten, jf. punkt 2. Levering, transport og uafhentede pakker.

Ved returforsendelser tiltænkt et andet firma end Hatstore venter vi i 2 måneder på kontakt fra afsenderen, inden indholdet af fejlforsendelsen kasseres. Kontaktes vi af afsenderen til omtalte forsendelse, tilbyder vi at sende varen retur til afsenderen, dog mod et forsendelsesgebyr.

7. Reklamation

Vi er ansvarlige for at sikre, at vores varer er uden fejl ved levering. Syninger og spænder skal være intakte. Hvis du har modtaget et defekt produkt, eller hvis du har mistanke om, at du har modtaget en forkert vare, bedes du kontakte os via e-mail på [email protected] Skriv ”Reklamation” samt dit ordrenummer i emnefeltet. Du bedes endvidere give os en kort beskrivelse af fejlen. Send eventuelt også et billede som dokumentation.

Misfarvede produkter omfattes ikke af reklamation, da det betragtes som slid, forudsat at produkterne ikke er det ved modtagelsen af varen.

Produktbillederne er kun en skønsmæssig forhåndsvisning af det endelige produkt. Vi tager forbehold for eventuelle mindre afvigelser. Farver i produktbilleder, farvekort og simulationen i vores design selv-værktøj kan variere alt efter billedskærmens opløsning. Misvisende farver godkendes derfor ikke som årsag til reklamation.

Vi ser med største alvor på vores kunders henvendelser, og vi vil derfor gerne finde en løsning, som passer begge parter. Opstår der en tvist mellem parterne, kan du få nærmere information på http://ec.europa.eu/odr.

8. Privatlivs- og cookiepolitik 

Vi bestræber os på at håndtere dine data på den bedste mulige måde og følger databeskyttelsesforordningen GDPR, der regulerer reglerne for håndtering af persondata.

Information om, hvilke persondata vi indsamler, til hvilket formål, og hvordan vi behandler dem, er beskrevet i vores Privatlivspolitik. Når du accepterer vores købsvilkår, godkender du samtidig vores privatlivspolitik. Det er derfor vigtigt, at du læser politikken omhyggeligt, før du foretager dit køb.

Denne hjemmeside anvender cookies. Når du fortsætter med at bruge denne hjemmeside, accepterer du vores brug af cookies i overensstemmelse med vores cookiepolitik. Du kan HER læse mere om, hvordan vi håndterer cookies.

9. Nyhedsbrev og SMS-beskeder

Når du handler hos Hatstore, får du også mulighed for at modtage vores nyhedsbrev, der udkommer 1-2 gange om ugen. Nyhedsbrevet indeholder anbefalinger om nye produkter, som du muligvis kan være interesseret i, tilbud eller andre nyheder om Hatstore samt de produkter, vi sælger.

Hvis du ikke ønsker at modtage nyhedsbrevet, kan du til enhver tid afmelde det ved at klikke på linket "Unsubscribe" (Afmeld) nederst i alle nyhedsbreve.

SMS-beskederne udsendes 5-10 gange om året og indeholder anbefalinger om nye produkter, som du måske kan være interesseret i, kampagner eller andre nyheder vedrørende Hatstore og de produkter, vi sælger. Hvis du ikke ønsker at modtage SMS’er, kan du til enhver tid afmelde disse. Hver SMS indeholder instruktioner til, hvordan du afmelder vores SMS-tjeneste. Følger du disse, modtager du ikke længere SMS-beskeder.

10. Kontakt

Hvis du har brug for at kontakte vores ”Service Heroes”, kan du kontakte os via telefon eller e-mail. 


Telefon:
+46480-780 820
Du kan få fat på os på hverdage mellem kl. 09.00-12.00
(gælder ikke weekender og helligdage).


E-mail:
[email protected]
Vi stræber efter at svare på din mail inden for 24 timer på hverdage
(gælder ikke weekender og helligdage)..

 

HQ - Hatstore Scandinavia AB
Amerikavägen 10
393 56 Kalmar
Sweden
EU VAT: SE556913543601

Company registration number: 556913-5436